طراحی لوگو حرفه ای یک بخش کوچکی از برندینگ است که امروزه تعدادی زیادی از آنها در طراحیهای داخل سازمان و به عنوان صدای ما در رسانههای اجتماعی وجود دارند. با کمک نکاتی در طراحی لوگو برند خود را متمایز ایجاد کنید.
بلاگ پازلی همراه باشید.
طراحی لوکوی بزرگ نیاز به ترکیبی پیچیده از مهارتهای طراحی، ایدهای خلاق و کاربرد ماهرانه آنها دارد. یک طراح به میزان مهارت خود میتواند یک لوگوی مناسب برای هدفی خاص ایجاد کند، اما تسلط به تمام جنبههای هنر و صنعت زمانبر است.
قبل از اینکه قلم روی کاغذ بگذارید برای طراحی لوگو، تحقیق کامل یک امر ضروری است. در اینجا چند نکته در مورد این مرحله از طراحی لوگو بیان میشود.
قبل از اینکه طراحی لوگو را شروع کنید، باید مطمئن شوید که در مورد بازار هدف به طور کامل تحقیق کردهاید. مشتریان شما میتوانند اطلاعاتی در مورد رقبا به شما بدهند.
در مجموعه رقابتی خود، همه لوگوها را بررسی کنید. این تحقیق هم میتواند برندهای معتبر رقیب را به شما نشان بدهد و هم با آشنایی با لوگوهای دیگر به شما در روند طراحی کمک میکند.
استراتژی در حال تبدیلشدن به یک بخش از فرآیند برندینگ است. در عمل این استراتژی به مقیاس پروژه بستگی دارد، اما همه اینها از سوالات درست شروع میشود.
برخی از سوالاتی که در کتاب برندینگ مایکل جانسون آمده به شرح زیر است:
چرا ما در اینجا قرار داریم؟ ما قرار است چه کاری انجام دهیم و چگونه این کار را انجام میدهیم؟ چه چیزی باعث تفاوت ما میشود؟ ما برای چه کسی در اینجا قرار داریم؟ بیشترین ارزشی که ایجاد میکنیم چیست؟ و در نهایت، شخصیت ما چیست؟
بسیاری از برندها که در شرایط تئوری موفق هستند، وقتی به مرحله اجرا در بیایند شکست میخورند. استراتژی شما باید انعطافپذیر باشد تا در شرایط بحرانی بتوانید آن را تغییر دهید.
طراحی لوگو، بخش کوچکی از فرآیند برندینگ است. در حال حاضر نقطه آشنایی مردم با یک برند، لوگو نیست و افراد از راههای زیادی با برند آشنا میشوند.
اما در طراحی لوگو انعطافپذیری و تحقیق رو به یاد داشته باشید و آن را با همه بخشهای کسب و کار هماهنگ کنید.
منبع:
creativebloq
درباره این سایت